Actualul context socio-economic, in era Big Data, este destul de bine legat in jurul evolutiilor tehnologice si inovatiilor. Dar indiferent de softurile folosite, de abordarile tehnologice, pana la urma totul se reduce la raportul dintre oameni.

Practic, cand vorbesti de industria ospitalitatii, vorbesti de relatiile dintre oameni. De la owner de business la manager de locatie, de la personal responsabil pe achizitii la angajati, de la chefi la ospatari, totul se reduce la o serie de legaturi active. Asa a aparut LeadSkills, un brand construit in zeci de ani de consultanta in segmentul Horeca.

 

O scurta privire in trecut, sau cum arata industria ospitalitatii in era ,,offline''

 

Pentru prima data in secolul XIII, la Florenta, hangiii decid sa faca o  comunitate cu scopul de a face bani pe baza ospitalitatii. Deci iata cum si cand ospitalitatea incepe sa devina si o preocupare pentru afaceri.

Hanurile din asociatie primesc licenta de functionare si au dreptul sa importe si sa vanda vin. La sfarsitul secolului XIII, nu mai putin de 86 de astfel de asezaminte din Florenta erau membre in aceasta congregatie.

 

La scurt timp dupa, stiinta si afacerea ospitalitatii s-a extins catre Roma si alte orase din Italia. Un fapt interesant este ca cei mai multi hangii ai perioadei erau germani si mai putini italieni. O posibila explicatie ar fi fost faptul ca cei mai multi dintre cei care calatoreau in acea vreme erau interesati sa inopteze in locuri unde se putea vorbi aceeasi limba cu proprietarii si sa manance tipurile de hrana cu care erau obisnuiti din landul Bavarez si nu numai.

Ulterior, in secolele XVI si XVIII, hanurile au inceput sa se construiasca de-a lungul rutelor diligentelor si traseelor cu vad. Iar pentru ca cei care calatoreau erau oameni bogati, conditiile de cazare si masa au crescut considerabil din punct de vedere al calitatii, devenind in multe cazuri un adevarat lux.

In aceste spatii au inceput sa se intalneasca oamenii influenti ai vremurilor, afaceristi, nobili, politicieni, preoti. Din motive de securitate, aceste asezaminte au inceput sa aiba forma de patrulater in care se patrundea cu diligenta printr-o poarta bine pazita. Si ca o curiozitate, in 1788 se inaugureaza la Nantes Hotelul Henri IV, considerat cel mai frumos asezamant de cazare al vremii.

Elvetia si reperele ei in sectorul Horeca

Elvetia a ajuns o baza mondiala de resurse in ceea ce priveste educatia in domeniul ospitalitatii turistice, ajutata fiind de statutul de tara neutra de secole. Ca idee, de aici sunt “exportați” anual mii de specialisti de management hotelier pe tot mapamodul. Asa cum ceasurile elvetiene dau ora exacta în lume, academiile de hospitality management din tara cantoanelor dau cei mai buni specialisti internationali pe care „se bat” cele mai mari lanturi hoteliere din lume.

Si asta pentru ca sistemul educational dezvoltat in Elvetia a devenit infailibil, ajungand sa integreze expertiza din toata lumea.

LeadSkills – un reper in zona de consultanta in Horeca

 

,,Leadskills are in portofoliul de servicii zona de dezvoltare profesionala oferita catre midle-management-ul care activeaza in orice domeniu, pregatirea profesionala in activitatea hoteliera pentru oricare din pozitiile active in operatiuni, deschiderea de restaurante si mentenanta ulterioara deschiderii, management de specialitate si tot ce acesta cuprinde, de la resurse umane, la operatiuni directe, de la obtinerea autorizatiilor la dotarea spatiilor, de la planul investitional la achizitia inventarului si asa mai departe. Ne place sa fim cei mai buni in ceea ce facem, iar portofoliul nostru de clienti dovedeste acest lucru.'' - a explicat Petrisor Ionescu, manager partner Leadskills.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?

Load More...
%d blogeri au apreciat: