Romantici in Paris

Cand esti in pana de idei ce sa faci de revelion si primul lucru ce iti vine in cap este <Paris>, pui mana pe telefon si cauti oferte city break si unde sa faci asta unde altundeva decat la city break Christian Tour. Asta este ceea ce faceam anul trecut pe 29 decembrie, scrolam dupa bilete de avion Christian Tour si chiar am avut noroc sa gasim o oferta foarte buna cu toate ca imbarcarea era din Craiova.

Plecarea a fost pe 30 decembrie, evident fara sa avem un plan ce vom face, cum vom petrece timpul, important era ca eram noi doi si Parisul.

In prima zi, eram foarte stresata ca totul va fi inchis si nu ma voi bucura de bucatele lor. Insa nu era asa, am dat iama in piata larg deschisa care parca stia ca vin. M-am bucurat enorm ca am prins deschis deoarece am putut sa cumpar produse autohtone si sa ma bucur de gustul autentic al Frantei la fel ca un locuitor al sau. Am mancat croissante, paine, branzeturi, mezeluri, struguri, prajituri dar si pui rotisat de la pakistanezi.

Un deliciu mancarea, pana nu te bucuri de ea nu ai cum sa intelegi cand iti povesteste cineva ce bune sunt croissantele frantuzesti. Si dupa ce am mancat atat, n-am plecat la plimbare prin oras asa cum ar face un om normal intr-un city break, am mers la somn pentru cateva ore.

Si-acum cu stomacul rasfatat si cu somnul la zi, bineinteles am plecat la plimbare. Metroul este extraordinar, un paienjenis prin tot Parisul ce te duce, cred eu, oriunde ai nevoie ieftin(comparativ cu taxiurile lor) si rapid. Hartile de la metrou sunt de mare ajutor si te indruma precis catre atractiile turistice ale orasului.

Fiind decembrie, desi nu a nins, a fost rece cum ii sta bine anotimpului iarna, gandul ca vom vedea vestitul turn Eiffel a transformat ploaia si gradele minus intr-o adiere de vant. Cum e sa vezi prima data turnul?! Un sentiment de nerabdara, in special ca se descopera incet, incet vederii si cu cat te apropii mai mult, te cucereste cu inaltimea si metalul modelat in diverse forme. Te simti plin de mandrie stiind ca acolo au participat si romani, te minunezi de cat de diferit si asemanator e cu ceea ce ai vazut in poze si filmari.

Pentru ca deja nerabdarea trecuse, nu am mai urcat sa vedem panorama si ne-am scutit de vantul si ploaia ce ne tot trimiteau la caldurica. Asa ca n-am stat pe ganduri, am poposit la un restaurant sa ne incalzim si sa mancam din bucataria frantuzeasca. Era sa uit, am mancat gogosi la turn asa ca stomacul s-a multumit doar cu o friptura cu adevarat delicoasa de vita.

Si cum dupa masa, recomandat este sa faci miscare, ne-am miscat lenes spre pensiune sa experimentam televiziunea franceza si sa tragem un pui mai mare de somn pana a doua zi.

Cand m-am trezit, am fugit la piata pentru a lua cornuri si a-l surprinde pe sotul meu chiar daca el nu serveste micul dejun. In termeni romanesti, teapa - piata era deschisa doar ca tarabele nu ... so adio romantism. Si apoi m-am gandit ca daca tot nu e fan micul dejun, il surprind cu cafea la pat cand se trezeste, aici am avut bafta cu restaurantul pensiunii si am reusit sa-i fac o dimineata frumoasa sotului meu. Pare o nimica toata o cafea dar pentru el dimineata fara cafea e tragedie.

Dupa un somn odihnitor si o cafeluta buna, am plecat sa facem ce-i sta bine calatorului, adica sa vizitam. N-am vizitat muzeele cum face tot omul pentru ca erau inchise, in schimb cladirile erau acolo si ne asteptau cu drag. Am mers pe Champ Elysee, am admirat Sena si toate cladirile de pe malul ei, ne-am inchinat la Notre Dame cand am vazut cat e de mare coada, ne-am pierdut prin gradina Louvre, am poposit sa mancam si pe nerasuflate si beata(eu, al meu sot nu e impresionabil) de frumusetea si opulenta Parisului am realizat ca se apropia miezul noptii si trecerea dintre ani.

Anul nou ne-a prins pe Champ Elysee unde ne-am bucurat impreuna cu ceilalti locuitori si vizitatori ai Parisului, de un spectacol de lumini, mai apoi de un scurt foc de artificii. Acum ca deja bausem sampania, ne-am urat de bine pentru anul nou si-am plecat spre pensiune sa ne incalzim si sa dormim caci avionul pleaca devreme si nu ne asteapta.

City break-ul nostru a fost superb, scurt si concentrat, hotarat pe ultima suta de metri dar l-as repeta de o mie de ori pentru cum ne-am simtit noi doi impreuna ca doi porumbei in capitala iubirii. Am plecat cu o promisiune, vom reveni sa ne cunoastem si cand este mai cald.